lördag 12 januari 2013

Bästa strandlöpningen

Hög tid att fortsätta med tio-i-topp listan över bästa tränings/tävlingspassen genom åren och här är faktiskt det andra från 2012 som kvalar in på listan - stranden på Isla del Holbox i Mexico!

Jag trodde nog aldrig att strandlöpning kunde bli riktigt bra, det brukar liksom alltid vara något lite fel såsom för lös sand, för hård sand och kanske framförallt lutning mot vattnet och så vidare. Men där på Holbox så fann jag paradiset för strandlöpning. Dryga 3 km fin, packad sand (krossade snäckskal typ) och helt platt, nästan som en liten strandpromenad i sanden eller hur man nu ska beskriva det. Men det gällde att vara tidigt om man ville springa nedanför alla hotellkomplex för efter åtta hade tidvattnet skurit av en passage!

Minns inte riktigt hur många morgnar jag var ute på den där stranden, var ju tyvärr en period då mitt löparknä begränsade mig, men det spelar inte riktigt någon större roll - känslan av att springa i värmen på den där stranden kommer jag alltid att minnas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar