måndag 21 januari 2013

En plats i elitserien

Nästa bidrag till tio-i-topp listan är ytterligare en orienteringstävling, en elitserietävling i Hässleholm i april 2005. Det var ett av de sista loppen innan knäskadan i maj samma år som mer eller mindre (såhär i efterhand) ledde till slutet av min riktiga satsning på orientering.

Jag minns att vi gjorde ett lopp på förmiddagen som något slags kval. Då gick det inte så bra och jag hamnade i E2:an för att därifrån försöka springa till mig en plats i elitserien genom att vara bland de fem bästa. Jag startade sent och visste på ett ungefär hur fort jag skulle behöva springa för att klara målet. Och jag vet inte hur jag kunde vara så fokuserad. Minns inte mycket av loppet förutom känslan av flyt. Tror att det är det närmaste det "perfekta loppet" som jag har kommit. Och benen bara pinnade på, blev liksom aldrig riktigt trött. Det bara flöt på, en härlig känsla. Och ja, jag blev 5:a cirka minuten efter segraren och med hela sex sekunder tillgodo ner till 6:e tjej. Underbart!

Att jag sedan inte fixade att ladda om mentalt och fysiskt till söndagens klassiska tävling i elitserieklass är en helt annan historia och kan ändå inte förta känslan från det där loppet i april 2005.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar